Games people play !

Då var snart denna vecka slut . veckorna bara springer iväg och snart är de maj månad . Huga , en full packad månad med resor hit och dit .
Men iaf , denna vecka har man jobbat och även ruskat upp hemmet med nya gardiner , slängt massa skrot och snart får jag inreda toan :) gud va jag längtar tills jag kan duscha och använda min egen toalett . :) Kusin Evelina har också varit hära från fredag till lördag , alltid kul med besök och massa skvaller prat :)
Lördag skulle jag och kusin Ester träna hund , måste träna hundmöten med effi lös , så hon inte går fram till dem , men Ester var tvungen att åka iväg till luleå igen så det får bli nästa helg ifall inte jag åker iväg . Och medans jag jobba var mor med Effi , ja hör och häpna hon var hundvakt till en schäfer , inte illa pinkat :) Och fler gånger kommer hon vara då effi är en super duper lätt hund att ha :D


Fick röntgen resultaten av chvittra och jag kan ju tala om att jag trodde inte hon skulle ha HD: AA ED: 00 :)
Och Effis Ed resultat har dem slarvat bort , det är ju tydligen massa mellan händer i det där också , först skickas dem till något företag som skriver över resultaten från CD-skiva till plåtar och därifrån skickas dem till SKK. Men inte vet jag , fatta ingenting va kiruna veterinären svammla om . Så en ny röntgen måste tydligen göras innan 19 maj , då är de prov för effi . börjar känna mig nervös när jag måste gå med henne . Hoppas det går bra , eller det är som 50/50 , vill ju absolut inte att hon ska åka och hoppas att hon blir avelstik för då får hon stanna hos mig tills hon dör . Effi är bara en hund man kan få engång i livet . Om hon åker vem ska då sova med mig och väcka mig varje morgon med en stor puss på kinden ?! och vem ska följa med mig på alla äventyr ?! Och vem ska börja skolan med mig ?! Ne alltså jag får hjärnblödning om hon åker iväg !


Maj månad kommer även bjuda på att en ny kusin kommer till världen och födelsedags firande för morfar :) Kommer bli sjukt kul , alla kusiner och bror och mamma och mostrar och morfars syskon och deras familjer och allas pojkvänner , män och hela köret :) Jag måste nog också söka mig en kavaljer ?! ;) Får ju inte ta med mig min sambo Effi ;)


Hoppas min nya jacka kommer i vecka och mina nya träningsbyxor när man tränar hundarna :) beställde lite festkläder till 70års festen men dem bjuder mor min på :) Bussigt värre..






last but not least

Det är en mäktig känsla,
när åren blir till månader..
till dagar..
minuter..
till nu
istället för tvärtom

det är en mäktig känsla,
när åren blir till månader..
till dagar..
minuter..
till nu
till dig



Jag är nog lite betuttad ;)  anybody, anyone you like :)


Kommentarer
Postat av: Ester

Jo du måste vara i byn nästa helg =)

Jag hoppas du får behålla Effi hon är ju världens finaste!!!

2010-04-25 @ 15:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0